» Blog » Timex

Timex x Stranger Things – Retro, ktoré prevráti váš svet

Tagy: Predstavenie | Timex | Klasické | Retro

Eliška Měrková | 24.6.2022 | 3 MIN

Už len týždeň... Už len týždeň!! A konečne je tu finále štvrtej série Stranger Things, na ktoré sa všetci tešíme s hrôzou, napätím a ohromným nadšením (teda pokiaľ sa vám nová séria zatiaľ páči tak ako mne). Aby sme si čakanie ešte skrátili, predstavím vám dnes parádnu novinku Timex x Stranger Things, ktorá ma nielen svojimi odkazmi na seriál baví každým kúskom.

Prečo dáva spojenie Timex a Stranger Things dokonalý zmysel?

Na nostalgickej vlne sa vezie ako veľa hodinárskych značiek, tak televízna produkcia. Otázka, prečo je to pre nás tak príťažlivé, by bola polemika na dlhší rozhovor a asi by patrila do iného média, než je magazín o hodinkách. A tak nám dnes nezostáva než poddať sa mrazivej, farebnej a zábavnej atmosfére televízie 80. rokov, ktorú nám servíruje ako Timex, tak seriál Stranger Things.

E.T. volá domov! Eddie Krueger vyčíňa vo vašich snoch a v piatok trinásteho stretnete hrozného zabijaka s mačetou. Tvorcovia seriálu sa inšpirujú klasickými osemdesiatkovými horormi a dobrodružnými sci-fi (veď tam preboha hrá aj Winona Ryder!). Štvrtá sezóna však dostala snáď ešte hrozivejší nádych než kedy predtým, podobný rýdzej hororovej klasike. Základný námet však zostáva: banda teenagerov sa musí vysporiadať s hrozbou z inej dimenzie pochádzajúcej z prevráteného sveta "Upside down". Tentokrát má však ľudskú tvár...

Rovnako ako si tvorcovia Stranger Things vzali to naj z osemdesiatok, Timex reinkarnoval tri svoje modely z rovnakej doby – Timex Camper, Timex T80 a Timex Atlantis. A ako už to má spoločnosť u týchto edícií zvykom, detailmi a hravými prvkami se nešetrilo. Všetky prepája motív cesty "z temnoty do svetla", na ktorý Timex odkazuje svojim podsvietením Indiglo.

6 NAJ: Najzaujímavejšie pánske hodinky Timex
21.11.2023 - Agáta Vřeská

Timex Atlantis – brána do sveta Upside Down

Neodpustím si začať "vstupom" do kolekcie hodinkami Atlantis, ktoré si pohrávajú s motívom červeno žiariacej brány do temného sveta Upside Down (hore nohami).

"Nadšenci s orlími očami si možno už v predchádzajúcich sezónach všimli hodinky Timex Atlantis šerifa Hoppera (o týchto hodinkách sme s nadšením zistili, že o nich v roku 2020 hovorila v rozhovore pre Hodinkee rekvizitárka Stranger Things Lynda Reissová). "Spomínanú relikviu sme znovu vydali na Hopperovu počesť a dali jej zlovestné čierne živicové puzdro, čierny remienok a podsvietenie INDIGLO." – uvádza oficiálny blog Timex

Jim Hopper, kterého ztvárnil americký herec David HarbourJim Hopper, ktorého stvárnil americký herec David Harbour

A ono "zlovestné čierne puzdro" s hrozivým obrázkom okolo displeja nie je zďaleka všetko, čo vás na hodinkách bude baviť. Podsvietenie Indiglo (ktoré sa údajne aj samo spustí o 3 hodine) prezradí skrytý obrázok pavúka – motív, ktorý ako pavučina spája všetky hádanky seriálu (a ktorý sa vysvetlí až v siedmej, zatiaľ poslednej časti).

Je to pavouk? Jsou to prodloužené chapadla Vecny, kterými se napojoval na své oběti? Nebo je to... obojí?Je to pavúk? Sú to predĺžené končatiny Vecny, ktorými sa napájal na svoje obeti? Alebo je to... Oboje a našli sme tu ďalšiu súvislosť? Ak sa pletiem, dajte mi vedieť do komentárov! :)

Hodinky majú 40mm priemer puzdra, stometrovú vodeodolnosť, plastové sklíčko a základné funkcie ako sú stopky, alarm, dátum a deň v týždni a samozrejme osvetlenie.

Timex T-80 – digitálna klasika klasík

To by nebola špeciálna retro kolekcia od Timexu, aby sme v nej nenašli T-80ky. Teraz dostali tieto parádne digitálky motív hrdinov idúcich na kolesách naproti strašlivému nebezpečiu.

Zahrajú nám hodinky pri stlačení tlačidla znelku zo Stranger Things (alebo napríklad pieseň Kate Bush)? Dúfame, že áno (spomeňme napríklad na Pac-Manovské T-80 alebo novšie kolekciu Coca Cola, kde tomu tak bolo).

Timex Coca-Cola recenzia – Vychutnaj si hodinky
22.2.2022 - Igor Kratochvíl

Podsvietenie potom odkryje logo Stranger Things.

Timex Camper a Demogorgonova papuľa

Hodinky Timex Camper, ktoré má v novej sérii nosiť Lucas Sinclair (pravdu povediac chvíľu som myslela, že som ich videla na Johathanovi, ale potom sa ukázalo, že ten nosil pravdepodobne Timex Weekender). Campery sú na rozdiel od dvoch predošlých modelov analógové a menej výrazné. Tým skôr si potom dizajnéri pohrali s dizajnom obrátených číslic, čo je podľa mňa asi najnápaditejší detail z celej kolekcie.

Po stlačení korunky nás vystraší červeno žiariaca papuľa Demogorgona.

Novinky k nám všetky čoskoro dorazia, a tak sa na nich môžeme tešiť, aj na záverečné diely sezóny. A čo na hodinky (aj na novú sériu) vravíte vy?

Páčil sa vám článok?